Автор: Марія Добік, CEO MDCONSULT

Формування команди — складний процес, який може не виправдати ваші очікування. Річ у тому, що група людей і команда — не одне й те саме. Чому не кожен колектив – команда? І що відрізняє ефективну команду? Детально розкажу в цій статті.

Різниця між групою людей та командою

Аби сформувати чіткий портрет ефективної команди, з’ясуємо відмінності між командою та групою людей.

У групі людей:

  • незалежні індивідууми захищають власні інтереси;
  • члени групи ставляться до роботи, як наймані працівники;
  • ідеї та пропозиції проходять повз;
  • відсутня довіра один до одного;
  • конфлікти не вирішуються, робота гальмується через це;
  • у кожного скерованість на власні досягнення.

У команді:

  • є лідер;
  • спостерігаються взаємні поступки для максимізації колективного результату;
  • члени ставляться до роботи, наче до власної справи/бізнесу;
  • ідеї сприймаються позитивно, підлягають розгляду;
  • учасники беруть участь у завданнях іншого, якщо йому не вистачає навичок або потрібні унікальні знання;
  • члени команди відкрито виражають свою думку, обмінюються досвідом;
  • конфлікти вирішуються та не гальмують роботу команди;
  • учасники прагнуть зрозуміти один одного.

Команда — група людей, що об’єднані однією метою. 

Портрет ідеальної команди

Щоб побудувати ефективну команду мрії, треба розуміти, до чого прагнути. 

Для сильної команди характерно:

  • наявність координатора або HR, метою якого є згуртування колективу;
  • чітка мета та налагоджена система контролю виконання задач;
  • задоволеність членів команди роботою, якою вони займаються;
  • високі навички організації міжособистісних взаємин;
  • відношення до менеджерів як до авторитетів, взаємоповага;
  • вміння розв’язувати проблеми;
  • гнучкість, здатність швидко навчатися та покращувати ситуацію;
  • мотивація до роботи. 

Якщо в колективі наявні всі перелічені характеристики, виникне синергія — командний результат буде переважувати результати усіх учасників по окремості. 

Читати  Організаційна культура відомих компаній

Як побудувати команду?

Першочерговим є підбір учасників. Адже якщо члени колективу підібрані неправильно, то всі інші заходи будуть виконані марно. 

Критеріїв підбору багато: починаючи від психологічної та закінчуючи професійною сумісністю. Враховувати потрібно всі мірила. На практиці це не так просто та й, правду кажучи, керівник не завжди настільки добре знає своїх підлеглих, щоб адекватно оцінити їхню сумісність. На допомогу можна звернутись до MDCONSULT — ми підберемо кращих фахівців та створимо ефективну команду.

Після створення команди, починається кропітка праця HR. Адже справжній тімбілдінг — це не сумісний відпочинок, а ефективний HR-інструмент. Він містить в собі: формування навичок командної роботи, розмежування зон відповідальності, розвиток психологічних зв’язків між членами, єдності тощо. І цим в компанії має займатися HR-фахівець або керівник відділу під супроводом бізнес-тренера. 

В підсумку 

Ефективна команда — не випадковість, це низка конкретних характеристик та заходів, що були застосовані для її створення та розвитку. Формуйте свою ефективну команду та вона відкриє нові можливості для вашого бізнесу!