Хтось скаже, що не можна ділити людей на класи і типи, але коли мова заходить про співробітників, то не завадило б, знати до якого типу відноситься ваш колега. Людина вдягнена у в’язаний светр сховалася за фікусом і тихесенько крадеться повз офіс до кулера. Половина співробітників навіть може не знати, хто це — їхній колега або кур’єр. Начальник, теж згадуєте про нього тільки, коли проходить по офісу в обідню перерву. Можливо, людина-загадка — працівник мрії, просто неправильно мотивований. Але для того, щоб розкрити потенціал співробітників, доведеться заглибитися в психологію і дізнатися, хто до якого типу належить.

Хто є хто у вашому офісі

Приведена нижче класифікація належить керуючому директору англійської консалтингової компанії Full Potential Group — Керол Гаскел. В інших дослідженнях типи співробітників можуть називати інакше, але особисті якості, приписувані працівникам одні й ті ж самі.

1) Захисник

Такі співробітники чекають від компанії безпеки і стабільності. Їм подобаються організації, які славляться хорошою репутацією і в яких є кар’єрне зростання. «Захисників» хлібом не годуй, але дай розповісти про результат своєї роботи. Для мотивації потрібні хороші новини про їх компанію.

2) Друг

Вони орієнтовані на допомогу людям. Працівникам, які відносяться до такого типу, подобаються соціальні заходи, індивідуальний підхід, сильний командний дух і довірливі відносини в колективі.

3) Зірка

Пам’ятайте того колегу, який жадає поваги, особливого ставлення і любить чітку ієрархію? Так ось, це «зірки». Цей тип співробітників жити не може без схвалення і підвищення. Вони не працюють «в тіні», їм потрібна публіка. Такий маленький Голлівуд в окремо взятому офісі. Зате легко мотивувати нагородами і статусом.

4) Директор

В даному випадку, це не посада, а лише тип співробітників, які мріють про високий статус, та якщо вже хтось та попросить про послугу, то без поваги прохання буде відкинуто. Такі співробітники мріють про владу та контроль. Цей тип працівників принесе користь, якщо попереду замаячіє кар’єрне зростання та впливове становище в офісі.

5) Будівельник

Мріє про високі доходи та заможне життя. Якщо робота обіцяє золоті гори з печери Аладіна, то в якості роботи цього типу людей можна не сумніватися. Такий тип співробітників любить змагальний дух, який в першу чергу пов’язаний з матеріальною винагородою.

6) Експерт

З «експертами» все інакше. Вони хочуть не грошей, а підвищення своєї майстерності та знань. Вони люблять демонструвати додаткові навички, ділитися досвідом та цінують особисте зростання.

7) Творець

Цим співробітникам потрібно щось нове та оригінальне. Вони люблять завдання “із зірочкою”, мозкові штурми та можуть знайти незвичайне вирішення проблеми. Їх головний жах — рутина.

8) Дух

Це люди, які працюють за своїм планом і розкладом. Вони ненавидять бюрократію, обмеження та правила, які заважають їм працювати й змушують підлаштовуватися під інших. Правда, для надійності деякі рамки та дедлайни все ж, варто встановити, щоб вони не потрапили в полон прокрастинації.

9) Шукач

Співробітники, які люблять бути частиною чогось більшого. Вони повинні бути впевнені, що їх робота допомагає споживачеві, а ще що їх мета пов’язана з глобальною метою компанії. Шукають сенс та хочуть зробити щось особливе. Мотивуються навчанням.

Мотивуємо всіх!

Підвищення — відмінний мотиватор. Але гроші не завжди грають таку ключову роль, яку їм приписують. Дослідження показують, що вони не входять до списку основних факторів, що мотивують. Натомість, рівна мотивація — це 20% успіху, а створивши в колективі почуття визнання — мотивація збільшиться на 14%, кар’єрний зріст дає +8% до мотивації. Тож, можна надихати працівників різними способами. Багато з цих методів не коштують ні копійки, але вимагають часу та уваги. Наприклад, визнання добре виконаної роботи — це чудовий спосіб надихнути працівників, і більшість людей реально реагують на неї. 

Читати  Організаційна культура відомих компаній

Або коучинг — це один зі способів, коли менеджери можуть використовувати свій час як мотиваційний інструмент. Успішний бізнес прагне надихнути працівників, передаючи почуття важливості та оптимізму щодо їх поточної роботи. Співробітники хочуть чути про історії успіху, тож ділитися своїми у ЗМІ або просто з клієнтами через веб-сайт компанії та спілкування в соціальних мережах. Якщо це був важкий квартал, поділіться успіхами компанії, подібної вашій, на іншому ринку, щоб вселити оптимізм щодо майбутнього.

Ось низка порад, які допоможуть мотивувати співробітників незалежно від типу. Проте на деяких буде здійснюватися більший вплив залежно від різних прийомів.

№1. Зробіть офіс приємним місцем для роботи.

Естетично приємний, добре освітлений, функціональний та веселий простір робить роботу набагато продуктивнішою. 

№2. Будьте поважним, чесним та чуйним менеджером.

Погане управління — одна з головних причин, з якої працівники в майбутньому «розчиняться в заході сонця». Такі речі, як повага, чесність, підтримка та дружнє спілкування — те, що не дає втекти до конкурентів.

№3. Пропонуйте винагороду працівникам.

Люди залишаться у вашому бізнесі, якщо у них є причина. Тож якщо ви хочете залишати своїх добрих людей і підтримувати їх вмотивованими, варто розпочати програму заохочень. Можливо, це щоквартальний бонус або, можливо, це навіть розподіл прибутку у вашій компанії. Якщо люди знають, що отримують винагороду за добре виконану роботу, ви матиме більше шансів, що робота буде виконана добре.  

№4. Дайте можливість рости.

Тим більше, якщо ваш бізнес швидко розширюється, даючи вашим співробітникам можливість рости в компанії — це величезний мотиватор. Коли ви даєте своїм кращим робітникам можливостям для зростання, їх мислення змінюється з «це просто робота» на «це кар’єра». 

№5. Поділіться позитивними відгуками.

Чудово відчувати себе після виконаної роботи — один з ключових факторів задоволення компанією. Повідомлення вашим працівникам, що вони зробили щось добре — це надає їм глибший зв’язок з вашим бізнесом.

№6. Будьте прозорим.

Розуміння того, як йде бізнес, робить ваших співробітників більш зануреними. Тож має сенс регулярно ділитися цими даними з ними. Доступ до подібної інформації не тільки змушує ваших співробітників відчувати, що вони частина бізнесу, але й допомагає вказати сфери, де все можна покращити.

№7. Запропонуйте гнучкий графік.

У дослідженні Forbes 46% респондентів сказали, що гнучкість — найважливіший фактор у пошуку роботи. І роботодавці звертають увагу: 86% компаній у рейтингу Forbes «Кращі компанії для роботи» запропонували певний тип гнучких графіків. 

№8. Пропонуйте їжу на робочому місці.

Зрештою, ніхто не працює добре, коли всі думки про їжу.  Це здається таким простим, але іноді все, що потрібно зробити, щоб зробити людей щасливими — це годувати їх. Опитування показують, що 57% людей зазначили, що піклування на основі їжі змусять їх відчувати себе більше цінними. 

№9. Визнайте їхні досягнення.

Іноді всі люди хочуть певного визнання за добре виконану роботу. Якщо люди відчують, що їхні зусилля оцінюються, вони змусять себе продовжувати наполегливо працювати. 

№10. Запитайте у них, чого вони хочуть.

Замість того, щоб намагатися відгадати, що для них найважливіше, насправді сідайте з ними і з’ясовуйте, що вони цінують. Зробити несподівано добру справу може бути найкращим, що ви зробити для своїх працівників та вашої компанії.