За підрахунками вчених, ми щодня приймаємо приблизно 226 рішень тільки щодо їжі. В цілому за день ми робимо 35000 рішень. З кар’єрним ростом підвищується і рівень відповідальності, а отже вибір доводиться робити ще частіше. Те, як іноді складно зробити правильний вибір, добре знають засновники та ТОП менеджери компаній. Адже рішення може викликати як хвилю критики, так і може бути всипане похвалою. Але є одна надзвичайна корпоративна стратегія, яка приголомшила своїми результатами й довела свою потужність минулого року. Вона звучить так: піклуйтесь про своїх співробітників — і тоді вони подбають про ваш бізнес.

Криза, з якою зустрівся весь світ минулого року, показала, як цінно мати лояльних клієнтів, співробітників. Ось декілька прикладів використання стратегії «Люди — найцінніший ресурс компанії». 

Сила в єдності твоєї команди

По всьому світу почалась пандемія. Директор компанії з майже 500 співробітниками зустрівся із серйозною дірою в бюджеті компанії. Щоб зберегти робочі місця усіх своїх людей, потрібно було заощаджувати  гроші. Тому він повністю відмовився від своєї заробітної плати. Два топменеджери компанії відмовились від 50% свого прибутку. Але цього виявилось недостатньо. Потрібно було звільнити 4 спеціалісти компанії та збільшити навантаження на тих, хто залишився. Проте директора не влаштовувало таке рішення. Здавалося, виходу немає…І тоді вони вирішила скоротити зарплату всьому колективу на 25%. 

Через день він отримав десятки листів від співробітників із вдячністю. Багато з них зазначали, що щасливі працювати в цій компанії. Такого результат не очікував ніхто!

Пізніше, коли ситуація стабілізувалась, зарплати були поновлені. Більш того, компанія отримала змогу повернути співробітникам урізані 25%.

Мистецтво прояву людяності

2020 рік значно вплинув і на платоспроможність AirBnb. Гендиректор компанії Брайан Ческі мав провести найбільш масове у своєму житті звільнення — скоротити 1,9 тисячі співробітників із 7,5. І воно, безсумнівно, тепер навіки викарбовано в історії як найбільш витончене скорочення.

Ческі написав щирий, розгорнутий лист із поясненням, хто підпадає під скорочення, чому і що було зроблено компанією, аби список звільнених був зведений до мінімуму.  У своєму листі Брайан дав чітке розуміння, що тут немає вини звільнених співробітників. Така прозорість та чесність допомогла донести важкість прийнятого рішення до майже 8 тисяч людей.

Він пояснив, що він розуміє, наскільки втрата роботи є стресовою і як важко їм тепер доведеться в пошуці нової. І аби підтримати звільнених він запропонував допомогу — компанія запустила спеціальний сайт, за допомогою якого звільнені співробітники могли знайти собі нову роботу.

Крім того, багато сил HR-спеціалістів було кинуто на пошук нової роботи для звільнених співробітників. 

Читати  Як зрозуміти, що час змінювати роботу

Після такого вчинку Ческі зміцнив за собою статус справжнього авторитету та лідера для 7,5 тисяч людей. 

Підвищення результативності через гуманність

Хьюберт Джолі — глава Best Buy с 2012 по 2019 роки. За роки його управління акції компанії збільшилися втричі. Всієї роботи, що він провів для отримання таких результатів, в одній статті не вмістити, проте одне зі стратегічно важливих рішень — цілком. Він був ініціатором гуманізації управлінських процесів в Best Buy.

До Хьюберта в компанії діяла оцінка ефективності роботи співробітників у вигляді форм та числових показників, які працівники мали досягти за місяць, квартал та рік. Він вирішив поспілкуватись із відділами щодо їх думки про таку форму виміру їх результативності та їх особисту оцінку своєї роботи. Виявилось, вимогливість підлеглих до себе нічим не відставала від його власної вимогливості до них. Тоді Джолі запропонував співробітникам самостійно розробити регламенти своєї роботи та способи оцінки власної ефективності. 

Впровадження цієї системи підвищило якість звітності та стало стимулом для досягнення більш високих результатів. Такий підхід до управління не міг бути не оціненим: Хьюберт Джолі увійшов в сотню кращих керівників за версією сайту Glassdoor, а журнал CEOWorld включив його до свого списку кращих гендиректорів світу.

Людяність в демократичній компанії

Генеральний директор Gravity Payments Ден Прайс став прикладом по-справжньому гуманного керівника ще до початку пандемії, у 2015 році. Він скоротив свою зарплату в $1 млн, щоб всі його співробітники могли отримувати від $70 тис. Подяка за такий незвичайний вчинок прийшла як ніколи вчасно, у 2020 році.

В час, коли розгорталась пандемія через Covid-19, Ден Прайс понурено дивився на свої прогнози щодо роботи компанії. За його підрахунками, компанія ще могла протриматись коло 3 місяців. Перед тим, як почати масове скорочення, він вирішив звернутися до свого колективу за порадою: яке рішення вони бачать найбільш правильним? Відповіді його здивували. 

Щоб запобігти скороченням, вся команда запропонувала скоротити зарплати. Вони анонімно вирішували, наскільки буде урізана їх зарплата. Прайс поставив межу — не більше 50%. Проте деякі відмовились від дійсно великих сум. Завдяки загальним зусиллям, щомісяця компанія отримувала допомогу в півмільйона доларів. 

Вже до кінця літа Ден Прайс знав: його компанія переживе кризу і зможе розрахуватися з кожним співробітником.