Автор: Надія Гончаренко, директор регіонального центру компанії MDCONSULT

Онбординг чи адаптація співробітників не завжди ідеально проходить, а у віддаленому режимі тим паче. Ще рік назад ми скептично ставилися до такого формату, але сьогоднішні реалії, продиктовані пандемією, змінилися. Тому і наше ставлення й хід роботи також. Ми пристосувалися й наймаємо співробітників по всій країні досить успішно, тому хочемо поділитися з вами досвідом. Як готуємося до виходу співробітника, чим займаються новачки в перший робочий день, як допомагаємо адаптуватися і як оцінюємо перші результати роботи. 

Якщо вам потрібна допомога в адаптації, зверніться до нас за первинною консультацією. Ми пропонуємо структуровану та детальну інструкцію зі зрозумілими метриками. А тепер детальніше про її практичне застосування.

Преонбординг

Важливіше онбординга може бути лише преонбординг. З першого дня новому співробітнику має бути комфортно. Тому, як тільки кандидат підтвердив job offer, потурбуйтеся про його робоче місце. І в офісі, і вдома у перший робочий день людина повинна сісти за комп’ютер з усіма налаштованими програмами. 

Тільки уявіть: перший робочий день, на телефон приходить повідомлення з доступом до робочої пошти. Ви відкриваєте поштовий ящик та бачите welcome-лист, в котрому вказані необхідні доступи, контакти колег, посилання на ресурси, а також план роботи на час випробувального періоду. 

У співробітника виникає відчуття, що на нього чекали. І це справді так, тому ми й створили всі умови. Компанія від цього тільки у виграші: чим комфортніше людині на новому місці, тим раніше вона покаже перші результати. 

Що ми готуємо до виходу співробітника? 
  • Дізнаємося, чи є необхідна техніка у фахівця, якщо немає — надаємо відповідне обладнання.
  • Необхідні доступи до внутрішніх сервісів.
  • План робіт на час випробувального періоду.
  • Визначаємо ментора, а також менеджера з адаптації — перед ним стоїть відповідальна місія: закохати новачка в компанію.

Перший робочий день

Про що ми говоримо на першій зустрічі? 
  • Розповідаємо про те, чим займається компанія: історія, продукти, знакові нагороди й досягнення.
  • Знайомимо з організаційною структурою компанії, з командою у корпоративному чаті, а також надаємо контакти колег, з якими новачку потрібно буде часто спілкуватися.
  • Пояснюємо, яким чином та до кого можна звернутися, якщо виникає питання.
  • Говоримо про корпоративну культуру, цінності й можливості розвитку. 
Читати  MDCONSULT. Формуємо ефективні команди для бізнесу

Після бесіди з менеджером з адаптації приєднується ментор, який знайомить новачка з планом робіт на час випробувального терміну. 

План робіт — це особистий список завдань співробітника з контрольними точками, котрі підготували керівник та наставник. Його ціль — допомогти освоїтися з професійними завданнями. 

План дає зрозуміти, на які результати очікує керівник до кінця випробувального періоду. Як правило, план містить вивчення внутрішніх регламентів, знайомство з продуктами та послугами, внутрішніми процесами розробки та управління проєктом, а також «бойові завдання». Після підбиття підсумків виконання плану буде прийматися рішення про успішність проходження випробувального терміну. 

Перші місяці у компанії

Перші місяці роботи у новачків досить насичені. Адже їм потрібно адаптуватися відразу в чотирьох напрямках:

  • звикнути до колег та їх стилю комунікації у команді;
  • прийняти та освоїти корпоративні правила;
  • припинити стресувати через зміну роботи;
  • адаптуватися до робочих процесів та самостійно виконувати робочі завдання. 

Під час випробувального періоду важливо допомогти співробітнику пройти всі етапи адаптації максимально м’яко. Для цього ми розмовляємо тет-а-тет про успіхи, надаємо швидкий зворотний зв’язок, а також переконуємося, що все проходить так, як новачок собі уявляв. 

Performance Review

Кінцевий етап онбордингу — Performance Review чи PR. Це зустріч, на якій новий співробітник, керівник та наставник обмінюються зворотним зв’язком та враженнями про те, як пройшов випробувальний період. Ціль PR — підбити взаємні підсумки успіхів та результативності завдань з плану робіт. 

За кілька днів до зустрічі співробітнику на пошту приходить анкета, де він може оцінити, як пройшла адаптація. Анкета допомагає HR дізнатися, наскільки виправдані очікування, що сподобалося в роботі у нас, а що хотілося б змінити. 

Якщо вам потрібна детальна та чітка інструкція для адаптації співробітників — заповнюйте заявку на сайті та більше не згадуйте про плинність кадрів.