Щасливий персонал — успішна компанія. Хтось може сказати, що щастя співробітників — їх особиста справа, на роботі треба правильно виконувати поставлені завдання, а не влаштовувати клуб лайфкоучей. Але якщо співробітник емоційно вигорить, то вирішувати цю проблему доведеться вам. Коли чужі емоції виходять з-під контролю, як наляканий пожежею табун коней, страждають усі навколо. Падає ефективність, з’являються помилки, вічні скарги та злив інформації конкурентам. Вельми переконливі аргументи, щоб задуматися про задоволеність роботою.

Грань між щастям одного та успіхом усіх

Успіх в бізнесі можна виміряти різними способами: прибутковість, кількість клієнтів, ступінь виконання місії тощо. Одне незмінно — всі організації хочуть процвітати. Але в прагненні домогтися успіху в бізнесі, один фактор часто не береться до уваги — задоволеність тих, хто цей бізнес робить.

Дослідження показують, що щасливі люди, як правило, є кращими працівниками, ніж нещасливі. Задоволені співробітники з радістю приходять на роботу і готові докласти додаткових зусиль для просування місії компанії. 

Експерти кажуть, що організації з задоволеними співробітниками постійно збільшують річний прибуток. Для прикладу, згадаємо фотографії офісу Google. Навіть в голові не промайне думка про те, що компанія з такими умовами роботи може бути неприбуткова. Якщо зіставити умови праці в Google і в якомусь підпільному цеху з пошиття лжебрендових спортивних костюмів, то відразу можна визначити, чиї акції найближчим часом можуть вирости. 

Щоб підвищити задоволеність співробітників компанії вдаються до різних систем заохочень. По-перше, солідний пакет переваг призводить до збільшення задоволеності співробітників. Щедрі пенсійні виплати, доступне медичне страхування та інші пільги дозволяють людям працювати на одну компанію довше, ніж співпрацювати з тими, хто пропонує тільки мінімальний набір пільг. Звичайно, такі речі збільшують витрати роботодавця, але є багато переваг, які не змушують витрачати більше грошей.

  • Регулярне заохочення співробітників за допомогою слів або подячних листів зробить багатьох щасливими та задоволеними.
  • Гнучкий робочий час і можливість працювати віддалено ще один фактор який цілком може підвищити задоволеність серед персоналу
  • Політика, яка заохочує співробітників брати на себе відповідальність за результати своєї роботи, також може привести до більшої задоволеності. Просто дайте співробітникам роль в прийнятті рішень, вислухайте їх проблеми і покажіть їм, наскільки вони важливі для місії компанії, і це окупиться вірним і залученим персоналом. 

«Попрацюю тут, а потім знайду місце краще»

Цікаво працює система працевлаштування в Японії. За кожен рік служби в одній компанії людині надається надбавка до зарплати, а з часом кар’єрний ріст. Тому багато хто працює в одній і тій же компанії аж до виходу на пенсію. Оскільки, якщо перейти в іншу організацію, можна повернутися до старту.  

Задоволеність співробітників призводить до відчутних ефектів, які неминуче ведуть до збільшення прибутковості та успішності компанії. Наприклад, плинність кадрів значно нижче у компаній, де люди задоволені роботою. Низька “текучка” означає, що найкращі співробітники залишаються і не треба навчати нових. Заощаджений на стажистах час дозволяє знайти більше ресурсів для розвитку бізнесу. 

Сьогодні генеральні директори і лідери бізнесу стикаються з важким вибором. Роботодавець ніби й хоче, щоб співробітники були задоволені, але витрачати для цього ресурси відмовляється. Але дослідження, засновані на оглядах з сайту Glassdoor зводяться до одного: інвестування в зацікавлених і натхнених працівників також може бути надійним фінансовим вкладенням для лідерів бізнесу. Задоволені співробітники відчувають, що їхня робота приносить користь, отримують кар’єрне зростання і ладнають з менеджерами — все це, безсумнівно, покращує і фінансові показники компаній.

Задоволеність співробітників — це ступінь, в якій співробітники задоволені і своєю роботою, і робочим середовищем. Але пліч-о-пліч з задоволеністю персоналу йде залученість співробітників. Задоволені співробітники можуть бути просто задоволені тим, що отримують зарплату і нічого не роблять. Залучені співробітники мотивовані робити більше, ніж мінімум, необхідний для збереження своєї роботи. Вони — двигун компанії і їх ефективність є доказом цього. 

Співробітники, які не приносять користі або які не годяться для компанії, йдуть, відкриваючи дорогу «свіжої крові». Експерти називають це здоровим оборотом. 

Навпаки, небажаний оборот відбувається, коли компанія втрачає талановитих співробітників, яких вони хочуть зберегти. Талановиті та мотивовані працівники очікують заохочень від роботодавця. Такі люди хочуть бути втягнутими в процес, хочуть щоб їх робота мала сенс, їм важливе постійне вдосконалення, можливість професійного розвитку та кар’єрного зростання. Тому, якщо талановитого співробітника, нічим не заохотити, а просто як на перегонах дивитися, скільки він пробіжить, то можна побачити, як він тікає до конкурентів. 

Читати  Справа не в грошах: як нематеріальна мотивація впливає на кадри

7 способів підвищити задоволеність співробітників

Задоволення не пов’язане виключно з матеріальною компенсацією. Логічно, що надбавка і пільги порадують співробітника, але головну роль все одно зіграє емоційне задоволення

В своєму блозі «Проєкт щастя» Гретхен Рубін, автор проєкт «Щастя», називає 7 способів підвищити задоволеність співробітників. 

Спосіб 1. Дати співробітникам більше контролю

Роботодавці повинні дати співробітникам можливість самостійно контролювати свій графік. Немає нічого поганого, в тому, щоб цінувати особисте життя своїх підлеглих і допомагати їм знайти баланс між роботою і сім’єю. Індивідуальний графік може бути вашим ключиком до серця співробітника. 

Експерти радять також дати можливість співробітникам обладнати комфортне для роботи місце, а не змушувати його тіснитися в офісній кімнаті.  

Ще один спосіб дати співробітникам відчуття контролю — це створювати конкурси, орієнтовані на співробітників, такі як змагання з продажу. Такі дії дозволяють людям контролювати свій успіх. 

Спосіб 2.  Полегшити комутаційний стрес

Стресові поїздки на роботу — основне джерело нещастя. Люди відчувають розчарування, безпорадність і відчай, ще навіть не потрапивши в офіс. До того ж, якщо за запізнення загрожує сувора догана, люди будуть відчувати набагато більший стрес під час поїздки на роботу і прийдуть до офісу нещасними.

Тут знову на допомогу приходить індивідуальний графік або ж організація корпоративного транспорту. Інша можливість полягає в тому, щоб запропонувати варіанти працювати віддалено. Це дозволить співробітнику працювати там, де йому зручно і допоможе роботодавцю знизити витрати на утримання великого офісу. 

Спосіб 3. Припинити витрачати час

Жорсткі терміни — ще одне джерело стресу для багатьох співробітників. Роботодавці можуть зняти стрес, наприклад, зробивши наради коротше і ефективніше. 

Інша ідея експертів полягає в створенні організаційних офісів і комп’ютерних програм, які підвищують ефективність і економлять час. 

Спосіб 4. Заохочувати соціальні зв’язки

«Взаємодія з іншими людьми підвищує настрій — дивно, це вірно навіть для інтровертів», — пише Гретхен Рубін.

Роботодавці повинні знайти способи заохочення соціальних відносин. Свята, тімбилдінги, дні народження повинні бути присутніми і в офісному житті співробітників, а не тільки вдома.  

Спосіб 5.  Зміцнити здоров’я

Погане самопочуття завдає шкоди не тільки співробітникам, а й бізнесу. У хронічного стресу багато негативних побічних ефектів. Роботодавці повинні заохочувати працівників покращувати загальний стан здоров’я. Дайте співробітникам спокійно піти до лікаря, а не на чергову ранкову «летючку». Організуйте обіди в офіс, перерви протягом дня, абонемент в тренажерний зал. 

Спосіб 6.    Створити атмосферу зростання

Робота — це більше, ніж джерело доходу. Це місце, де співробітники можуть рости і вчитися. В опитуванні про мотивацію співробітників люди оцінили робочі характеристики, які їх надихають. Дивно, але висока заробітна плата і просування по службі не потрапили в топ-3. Бажання номер один — повна оцінка виконуваної роботи.

Спосіб 7.      Прибрати рутину

Сюрпризи додають іскри в усі сфери життя, в тому числі і на робочому місці. Маленькі радощі допоможуть колегам відволіктися від рутини і побачити, як їх цінують. 

Якщо ви вважаєте, що співробітникам не обов’язково бути щасливими на роботі, то почитайте коментарі про свою компанію на дошці оголошень. А краще подивіться статистику. Експерти з США проаналізували дані американських компаній і прийшли до висновку, що фірми з високими показниками лідерства і культурних цінностей забезпечують більш високий рівень задоволеності співробітників. А відсутність кар’єрного росту — головний фактор виробничої «плинності». У компаніях, де є можливість просуватися по службовій драбині ймовірність відходу знижується на 14,8%.

Також статистика свідчить, задоволеність роботою серед співробітників збільшує прибутковість компанії від 1,2% до 1,4%.  

Наостанок, якщо провести паралель зі світом флори, то співробітник — це кактус. Начебто спеціальний догляд йому не потрібен і може сам про себе подбати, але забудьте про нього — і він зачахне. А, ось, якщо правильно доглядати то навпаки — може навіть розквітнути.