Дійсно, так буває. Ви маєте право зупинити інтерв’ю, якщо щось насторожило чи пішло не так. Розповідаємо, в яких обставинах варто залишити співбесіду, не чекаючи фіналу.

Співбесіда не завжди йде за планом, і ніколи не знаєш, з чим доведеться зіштовхнутися. Інколи й 10 хвилин вистачає, щоб зрозуміти, що потенційна робота — не варіант. Але компанія хороша, оточення приємне, вітання тепле. У такому випадку ліпше дочекатися закінчення інтерв’ю та цивілізовано аргументувати свою відмову. 

Однак, якщо ви розумієте, що немає сенсу терпіти, витрачати час й нерви, то ліпше зупинити бесіду й попрощатися з роботодавцем. Ми розповімо, у яких випадках можна й навіть треба піти зі співбесіди. 

1. Про вас забули

Ви прийшли у зазначений час, але людини, з якою ви домовлялися про зустріч, немає на місці. Секретар не запропонував сісти й просить зачекати 15 хвилин, потім ще 10, а потім «всього 5 хвилин». А через годину кажуть, що вам потрібно прийти завтра. Подібне ставлення — безвідповідальність та неповага. Ви справді бажаєте працювати у такій атмосфері?

2. Вимагають документи, персональні чи банківські дані

Уся інформація, яка необхідна роботодавцю на етапі співбесіди, є у вас в резюме — ПІП та контакти. Все. Якщо вас просять чи, ще гірше, вимагають надати щось більше, скоріш за все, ви потрапили в руки шахраїв. У такому випадку не соромтеся піти без прощання. 

3. Просять не продати товар, а придбати його

Ви напевне знаєте цей метод, коли роботодавець чи рекрутер дає кандидату ручку, чашку, степлер чи будь-який інший предмет та просить продати товар прямо на співбесіді. Це нормально, таке прохання цілком логічне під час наймання менеджера з продажу. Якщо під час співбесіди інтерв’юер пропонує вам щось придбати — оплатити тренінг, заплатити за партію продукції чи (що дуже кумедно) за друк договорів, чай, то скоріш за все це обман. Сміливо йдіть. Ви не повинні платити за роботу чи купляти посаду.

Читати  Ефективне управління віддаленими співробітниками. Труднощі та їх рішення

4. Умови змінюються під час співбесіди

Рідко, але трапляється, коли роботодавець прикрашає вакансію, щоб заохотити більше кандидатів з хорошим резюме. Висока заробітна плата, ідеальні умови праці й графік роботи, обов’язки, релевантні вашій спеціалізації, — просто пропозиція мрії. Але на співбесіді рекрутер робить крок назад. 

Виявляється, що й оклад зрівняли всім співробітниками, і от тільки вчора змінився графік роботи, і вам доведеться поєднувати дві посади чи їздити у відрядження. Якщо вас такий варіант влаштовує, то добре. Ні — йдіть і не повертайтеся. Роботодавець повинен бути чесним з кандидатом на всіх етапах рекрутингу (як і кандидат). Адже розпочинати робочі відносини з брехні — поганий знак. 

5. Вас щось напружує 

Ви й самі не знаєте, що саме. Люди вам не подобаються, не комфортно у приміщенні, ви відповідаєте механічно і дивитеся на годинник з думкою «Скоріше б це закінчилося». Зупиніть співбесіду, скажіть чесно, що працювати в компанії не зможете, обов’язково попросіть пробачення. А що, так можна було? Звичайно. Не варто будувати відносини з роботодавцем за принципом «буде терпітися — буде любитися», адже невідомо, скільки доведеться чекати, щоб «любилося». Та й чи потрібно це? 

Не хвилюйтеся, шансів потрапити на жахливу співбесіду дуже мало. Але якщо вже так сталося і ви сумніваєтеся, як вчинити — піти чи залишитися, згадайте, що робота має приносити задоволення. І якщо на співбесіді ви розумієте, що ваші очікування навряд чи виправдаються, закрийте двері та шукайте нові вакансії.