Ідеальний керівник ― це сміливий, харизматичний екстраверт з ідеальним резюме? Ні, не обов’язково, так стверджують автори книги «Генеральний директор за сусідством». Вони дослідили дані 2,6 тисячі керівників, щоб проаналізувати риси, які успішні директори компаній демонструють найчастіше. Дослідники виявили, що є всього 4 ключові якості, котрі допомагають вирости до позиції управлінця, пише CNBC.

1. Лідери вміють приймати швидкі рішення

Керівники, котрі приймають рішення без зайвих роздумів, підвищують свої шанси на успіх у 12 разів.

Приклад, чому ця якість така важлива: колишній СЕО транспортної компанії Greyhound Стів Горман став генеральним директором у 2003 році, коли компанія втрачала гроші, і акціонери вже готувалися закривати підприємство. Протягом 4 місяців топменеджери пропонували й відхиляли плани з порятунку компанії, але у підсумку Горман прийняв рішення самостійно. Переглянувши супутникову карту США й Канади та виявивши регіони з найбільшою щільністю населення, він вирішив змінити автобусні маршрути Greyhound в цих районах. Стратегія показала результат, і вже у 2007 році компанія отримала прибуток в $30 мільйонів, а потім була продана вдвічі дорожче. Дослідники підкреслюють, хоча й Горман не був впевненим в тому, що його план спрацює, він розумів, що потенційно погане рішення, прийняте швидко, все ж краще, ніж відсутність будь-якого рішення. 

2. Лідери надихають людей слідувати за ними

На думку авторів, щоб стати успішним керівником бізнесу, ви повинні вміти заохочувати оточення у свою діяльність та надихати його на досягнення результатів. Але це не так просто, адже мова йде не про те, щоб бути приємним й подобатися людям, пишуть дослідники. Щоб дійсно переконати людей повірити у ваші ідеї та мотивувати їх на досягнення результату, автори радять слідувати 3 принципам

  • перекладіть своє бачення й цілі на зрозумілу для всіх мову комунікації й чітко сформулюйте свої наміри; 
  • докладіть зусиль, щоб зрозуміти емоційні, фінансові та фізичні потреби людей, котрі допоможуть вам досягти результатів; 
  • встановіть щоденний розпорядок та сформулюйте звички, котрі допоможуть побудувати відносини. Це допоможе перевести наміри в дії й в підсумку буде результат.

Засновнику Apple Стіву Джобсу вдалося створити успішну компанію, оскільки він надихав людей на розвиток ідей та створення інноваційних продуктів.

«Джобс у багатьох випадках був доволі жорстким стосовно людей, і його навряд можна було назвати добрим. Але люди не звертали на це уваги, бо бачили абсолютний талант, а також азарт й радість від роботи з чудовою ідеєю», ― згадує Віллі Пітермен, професор менеджменту школи бізнесу Колумбійського університету.

Читати  Науковий підхід до пошуку співробітників. Як сформувати організацію за допомогою теорії спіральної динаміки?

3. Лідери досягають стабільних результатів

На думку дослідників, керівники, котрі постійно досягають результатів й успішно виконують плани, вважаються надійними. А коли генеральний директор відомий своєю надійністю, його шанси на успіх збільшуються. «У бізнесі важливі надійні й компетентні люди, ― пишуть автори роботи. ― У цьому випадку роботодавці й клієнти більш схильні брати на себе ризик та надавати їм можливості».

Це правило підтверджує приклад засновника Virgin Group Річарда Бренсона, котрий прийняв рішення створити Virgin Australia, повіривши у якості свого співробітника Бретта Годфрі.

«Я бачив, як він чудово ставився до людей та отримував від них максимальну користь», ― так характеризує Годфрі сам Бренсон в автобіографії. Мільярдер був настільки вражений якостями свого співробітника, що погодився, коли Годфрі запропонував створити авіакомпанію у своїй рідній країні, Австралії. У 2000 році Virgin Australia  офіційно вийшла на ринок, а Годфрі став її генеральним директором (цю посаду він займав до 2010 року).

4. Лідери адаптуються до обставин

«Щоб добратися до вершини, честолюбні лідери повинні навчитися орієнтуватися в незвіданому», ― пишуть автори дослідження. За їх словами, керівники, котрі добре вміють адаптуватися до ситуації, не бояться відчувати дискомфорт. Генеральні директори, здатні проявляти гнучкість, легко можуть відпустити минуле та зосередитися на майбутньому. 

Як приклади компаній, керівники котрих так і не змогли адаптуватися до мінливих обставин, автори приводять Kodak, Blockbuster й Borders. Зворотний приклад ― засновник й генеральний директор Amazon Джефф Безос.

Amazon.com був запущений у 1994 році, і тоді компанія продавала лише книги. Потім Безос перейшов на музику й відео. А сьогодні Amazon продає практично все ― від електроніки до одягу. Безос визнає, що саме здатність експериментувати й мислити на довгострокову перспективу сприяла швидкому успіху Amazon.

Ґрунтуючись на дослідженні, ми розповіли вам про головні якості генерального директора. Звичайно, компетенцій справжнього лідера на пальцях не злічити та в одній статті не описати, але варто запам’ятати вищеперераховані та продовжувати розвиватися щодня.