Успішні компанії, засновані на цінностях, дбають про розвиток кожного співробітника. Саме тому компанія MDCONSULT забезпечує свою команду популярною та корисною літературою. Ми переконані, що розвиток співробітників в руках керівництва, тому корпоративна бібліотека, на нашу думку, один з найдієвіших інструментів у досягненні результатів. Про це поговоримо детальніше далі.

Круті спеціалісти потрібні всім, саме тому корпоративні бібліотеки є дієвим інструментом щодо підвищення кваліфікації персоналу. Тримати та постійно оновлювати книжковий фонд дуже вигідно, адже він оптимізує витрати на навчання:

  • навіть невелика, але якісно підібрана колекція видавництв здатна задовольнити основні потреби співробітників в отриманні нової інформації;
  • вільний та швидкий доступ для отримання знань на місці й обговорення необхідної інформації.

Професійну літературу перечитують, виявляючи нові нюанси. Її рекомендують колегам. На неї посилаються під час переговорів з клієнтами. Бібліотека потрібна компаніям, котрі зацікавлені у професійному розвитку та мотивації співробітників.

Ми розповідаємо не про банальне місце для зберігання книг, де працівник оперативно отримує додаткову інформацію. Для нас це банк знань, фундамент розвитку для організації, її корпоративної культури. 

Чому корпоративна бібліотека — це хороша інвестиція для компанії? 

Корпоративний світ переживає не першу хвилю інвестицій у бренд та культуру. Ще у ХІХ сторіччі стверджувалося, що загальний позитивний ефект від читання readaxation (read + relaxation), допомагає офісним співробітникам знизити рівень стресу. 

Такий підвищений інтерес великих компаній виник не раптово. Компанії вже забезпечили базові потреби співробітників та перейшли на наступний рівень піраміди Маслоу. З’явилася необхідність в універсальному та щоденному інструменті розвитку, який буде відповідати особистим потребам кожного працівника та не коштує компанії всіх грошей світу. Саме читання — ідеально вирішує такий запит. 

Корпоративна бібліотека  маркер поваги до співробітників.

Плюсів достатньо. Тоді як правильно організувати корпоративну бібліотеку? 

Зазвичай, все що робить компанія силами HR-відділу — замовляє десяток книг та ставить їх на поличку «мертвим вантажем»; чи прохає працівників принести власні книги заради офісного буккросингу; чи завантажує кілька книг та періодично надсилає їх в робочий чат. 

Але щоб бібліотека справді виконувала свою корпоративну функцію, вона має бути:

Різноманітною: бізнес, світогляд, саморозвиток, художня та дитяча література, комікси — все, що завгодно. Дуже часто офісна бібліотека показу лише смаки СЕО та HR-відділу. Варто розширювати горизонти. 

Читати  Допомагаємо співробітникам бути щасливими — отримуємо прибуток

Живою: новинки виходять кожного місяця. Смаки та потреби людей змінюються кожен тиждень. Не можна один раз придбати бібліотеку та забути про неї. 

З рукою на пульсі: бажано розуміти, скільки осіб в команді читають та що саме; чи задоволені вони книгами. 

Обговорення книг корпоративної бібліотеки в компанії. Як правильно організувати?

Обговорення створює безпечне середовище для обміну ідеями, дає можливість співробітникам поділитися різними перспективами. 

В США понад 5 мільйонів людей беруть участь в офлайн-клубах прихильників читання. У них дуже розвинута ця культура, є навіть книга The Book Club Cookbook, яка розповідає, які страви ліпше приготувати для обговорення різних книг. Поки що існує дуже мало вдалих реалізацій читацьких клубів в Україні, тому це питання досить актуальне. 

Досвід інших країн. Чи читає топменеджмент закордоном? 

Важко знайти відомого СЕО, котрий не читає. Саме СЕО зазвичай заряджає свою компанію. 

  • У Філа Найта, засновника Nike, була окрема бібліотека в офісі, і кожен відвідувач мав зняти взуття, перед тим як увійти в кімнату.
  • Ілон Маск говорить, що книги буквально «‎створили його». 
  • Марк Цукерберг влаштовував книжкові челенджі і написав рецензії до 26 книг. 
  • У Біла Гейца чудові книжкові огляди в блозі.
  • Коли Сатья Наделла став СЕО Microsoft, то в першу чергу попросив весь топменеджмент прочитати книгу «‎Ненасильницька комунікація».
  • Zappos підбирає книги під свої цінності та пропонує прочитати їх всім співробітникам. 
  • В компанії Warby Parker на 300 співробітників — 11 книжкових клубів. Раз на місяць в офіс запрошують письменників, щоб вони розповідали про свої книги. 

Очевидно, що великі компанії розуміють — співробітників потрібно забезпечити книгами, а не просто дати завдання прочитати чотири книги на місяць. 

У підсумку, кожна компанія обирає свій дієвий шлях та інструменти для розвитку співробітників. Ми поділилися з вами нашим досвідом та переконаннями. Надіємось, що ця стаття буде корисною для вас та вашої корпоративної культури. Як говорив письменник Чарльз Діккенс: «‎Книга домчить до будь-яких берегів». Головне — знайти свій берег.