Як створити комерційну пропозицію правильно? На цю тему можна знайти дуже багато матеріалів, ми хочемо з вами поділитися нашою думкою та досвідом, в надії, що чіткі формулювання допоможуть вам створити найкращу комерційну пропозицію.

Основні особливості правильної комерційної пропозиції

По-перше, варто пам’ятати, що комерційна пропозиція може бути особистою (адресованою конкретній особі, персоналізованою) та публічною (адресованою широкій аудиторії).

По-друге, правильна комерційна пропозиція завжди основана на конкретних потребах цільової аудиторії. Відповідно, вона вимагає завчасної роботи для отримання знань про цільову аудиторію, для якої комерційна пропозиція і створюється. Це дуже важливий момент, тому що створення комерційної пропозиції виключно на своїх припущеннях та здогадках — шлях в нікуди.

По-третє, основна ціль КП — продати, що очевидно. На шляху до цієї цілі, грамотно створена КП має «пройти» через 4 етапи:

  • Спочатку привернути увагу потенційного клієнта.
  • Потім викликати у нього інтерес до пропозиції та послуги/ продукту.
  • Далі пробудити бажання придбати/ замовити.
  • І у підсумку, стимулювати створення угоди/ здійснення покупки.

Це чотири нескладних етапів, що обов’язкові для будь-якої комерційної пропозиції. І, щоб взагалі КП пройшла через усі 4 етапи, вона звичайно, має бути правильно зіставленою. Інакше, може «не пережити» будь-який з етапів.

Далі розглянемо типову структуру хорошої комерційної пропозиції. Як правильно створити комерційну пропозицію: типовий алгоритм написання. Типовий шаблон комерційної пропозиції можна уявити так:

  • Шапка з візуально оформленим елементом (найчастіше з логотипом компанії)
  • Заголовок комерційної пропозиції
  • Підзаголовок для уточнення
  • Основний текст з його елементами
  • Завершення зі спонуканням до дії, рекламним заголовком і тому подібне
  • Контактні дані/ реквізити

Пройдімося по кожному пункту

Шапка з візуально оформленим елементом (найчастіше з логотипом компанії)

Основна функція цього візуально оформленого елементу — звернути увагу читача. Її у підсумку потрібно утримати, звичайно, одним красивим логотипом не обійтися, однак, на що читач звертає увагу — це шапка документу. Тому важливо ще на початку свого бізнесу розробити хороший логотип та фірмовий стиль у цілому. Вставляти у свою комерційну пропозицію зображення з мережі, тим паче кожен раз різні, ми не радимо.

Заголовок комерційної пропозиції

Заголовок теж має функцію звернення уваги читача, але він має викликати ще й інтерес. Тут пишеться основне посилання до потенційного клієнта — це основа вашого ставлення до читача. Тому обов’язково придумайте яскравий та привабливий заголовок.

Просто «Комерційна пропозиція» — дуже поганий заголовок. Напишіть хоча б те, про що це речення. Наприклад, «Комерційна пропозиція для ефективного створення вашої команди». Клієнт хоча б відразу розуміє, що йому пропонують і чи є для нього вигода.

Ось кілька підказок для написання хорошого заголовку:

  • Заголовок-питання. Наприклад: «Як збільшити ефективність команди вдвічі?» чи «Як зменшити “плинність кадрів” назавжди?» Варто зауважити, що цей метод дуже часто застосовується, і тому трішки втрачає свою ефективність, але все ж таки. Це краще ніж просто «Комерційна пропозиція».
  • Використовуйте цифри в заголовку. Наприклад, «Чек-лист з 10 пунктів для ефективної адаптації співробітників».
  • Додайте якусь новину в заголовок. За статистикою, заголовки, які повідомляють про якусь новину, читають на 33% частіше.
  • Використовуйте слова «безкоштовний» та «новий» в заголовку. Їх помічають. АЛЕ! По-перше, можна сказати теж саме, що й в першому пункті про з часом меншу ефективність. І по-друге, дуже важливо!, що ви продаєте чи пропонуєте. Але в цілому, ці слова працюють.

Підзаголовок комерційної пропозиції

Підзаголовок комерційної пропозиції повинен дати уточнювальну інформацію про вашу пропозицію. У випадку, припустимо, якщо заголовок вийшов би занадто довгим, то можна продовжити думку у підзаголовку. Наприклад, в заголовку можна донести саме речення, а в підзаголовку — вигоду клієнта. І навпаки, це вже залежить від конкретної ситуації. Також підзаголовок може допомогти, як у зверненні уваги, так і в створенні інтересу у потенційного клієнта. Особливо, якщо це не вийшло зробити за допомогою заголовку.

Читати  Як мотивувати різні типи співробітників?

Основний текст

Перше, що хочеться сказати — розмістіть фотографію вашого продукту чи тематичне зображення (особливо, якщо продаєте послуги), як можна раніше в тексті речення. Це ще раз зверне увагу читача та змусить його спускатися нижче по тексту — це те, що нам так потрібно.

Далі напишіть максимально короткий перший абзац. Ви маєте стиснути всі свої пропозиції в першому абзаці. Далі ви будете говорити про все детальніше. Довгий перший абзац може відштовхнути читача. Пишіть стисло. 

Далі кілька підказок з написання основного тексту комерційної пропозиції:

  • Пишіть короткі речення. Але не захоплюйтеся, адже змістовність листа теж дуже важлива. Знайдіть баланс.
  • Не перебільшуйте. Пишіть реально про свій товар чи послуги. З акцентом на їх якості, звичайно ж, просто не потрібно підіймати їх до небес, це може відштовхнути клієнта.
  • Звертайтеся до клієнта на «ви». Якщо це особисте звернення, частіше називайте ім’я та по батькові.
  • Пишіть простою та не професійною мовою. Окрім ситуації, коли ви якраз звертаєтеся до експерта у даній сфері.
  • Пишіть одразу головне та в теперішньому часі.
  • Не захоплюйтеся узагальненнями: «таким чином», «також», «так само».
  • Розберіть текст на абзаци, додайте зручності для читання.
  • Додавайте підзаголовки — це знову ж таки приверне та втримає увагу читача.
  • Додавайте зображення та фотографії товару, але лише якісні.
  • Підкреслюйте курсивом чи напівжирним шрифтом важливі елементи.
  • Використовуйте списки в тексті (якщо це можливо, звичайно).

Завершення комерційної пропозиції

Завершення правильно створеної комерційної пропозиції має бути не менш яскравим, ніж заголовок. Це важливо, тому що за статистикою 34% читачів, не прочитавши весь текст, переходять до кінця пропозиції, і привабливий слоган та заклик можуть заохотити їх до прочитання речення в цілому. Не менш важливо, звичайно, якщо читач прочитав весь текст комерційної пропозиції. У цьому випадку, заклик чи завершення зіграє роль останнього стимулу до купівлі, замовлення чи заявки.

Тому придумайте яскраві слогани та заклики для свого бізнесу, які запам’ятовуються. Використовуйте різні тригери, особисті переваги, спеціальні пропозиції й т.п., прямо у заклику до дії чи рекламному слогані.

Наприклад, продовжуючи приклад вище, можна сказати: «Забудьте про плинність кадрів та вічний пошук нових фахівців. Зв’яжіться з нами зручним для вас способом, і ми розглянемо усі можливі варіанти вигідної для вас співпраці!» Чи: «Я впевнений, що ми зможемо за 2 місяці оптимізувати процеси та вивести вашу команду на новий рівень. Якщо ви відгукнетеся на цю пропозицію, ми можемо запропонувати вам знижку в розмірі 30%. У нас до кожного бізнесу індивідуальний підхід, ми не беремо багато проєктів, тому просимо зв’язатися з нами найближчі 3 дні».

У підсумку потрібно сказати наступне: побудувати комерційну пропозицію — це важливо. Але це не допоможе, якщо у вас немає унікальної торгової пропозиції, і якщо у вас немає реальних переваг перед конкурентами. Не думайте, що потенційний клієнт отримав лише одну вашу пропозицію. І нехай вона правильно створена, за всіма канонами сьогоднішнього тексту, якщо вона пропонує меншу цінність та вигоду для клієнта, то вона не спрацює. Тому спочатку потрібно думати про свою УТП, про те як налагодити свій бізнес, а вже потім, як правильно створити комерційну пропозицію. Другого без першого не буде.

Надіємось, ця стаття була корисною для вас. Будемо раді вашим коментарям та порадам щодо створення хорошої комерційної пропозиції.