Усім давно відомо, що соціальні мережі та месенджери не лише для розваг та спілкування з друзями, але й для розв’язання робочих питань: це можливість брати участь в проєктах, просувати свій бренд, бізнес чи шукати співробітників. Нас цікавить рекрутинг та розміщення вакансій в соціальних мережах, тому про це й буде йти мова.

Плюси публікації вакансії в соціальних мережах:

  • звернення напряму до аудиторії;
  • комунікація на рівних;
  • потік спеціалістів, які не сидять на job-сайтах.

Тоді як розповісти про вакансію так, що вона не загубилась, зачепила з першого рядку та отримала багато відгуків?

Розповідає Дичок Ганна, SMM-менеджерка компанії MDCONSULT.

Уявіть, що ви пишете вакансію для Facebook, а щоб надихнутися, заходите на Work.ua. Замість корисних прикладів, формулювань та конструкцій бачите стандартні блоки: «умови — завдання — вимоги». Й усі компанії одноголосно:

  •  Динамічні, молоді та активні.
  • Обов’язково працюють з лідерами ринку (по NDA).
  • Пропонують цікаві завдання (щоб це означало?).
  • Комфортний офіс, кавова машинка та «розширене» медичне страхування.
  • В пошуку відповідальних та ініціативних працівників.

Якихось 5 років назад перелічене було перевагою. Зараз це умови, без яких кандидат не розглядає компанію. Якщо відкинути красиві слова, спеціалісти обирають місце роботи, дивлячись на заробітну плату та станцію метро. А переваги, на які компанії так сильно роблять акцент — абстрактні, тому нікому не цікаві.

Прекрасний приклад: печиво в офісі, яке було символом вільної та крутої компанії, вже соромно згадувати як бонус. Адже вода в кулері — теж невіддільна частина офісного життя.

Розберемося, як написати вакансію, щоб її точно помітили в соціальних мережах та месенджерах.

Заголовок, який прочитають

Найскладніше — почати писати. Згадайте, як ви писали введення до диплома? Скоріш за все, коли робота була закінчена, і зрозуміло до чого підводити читача.

З корпоративними текстами працює теж такий метод: спочатку описуємо, а потім повертаємося до початку. Пропонує три варіанти, як почати текст вакансії.

Перший варіант: ХТО, ДЕ, СКІЛЬКИ
Дайте відповідь на три запитання:

  • Кого ви шукаєте.
  • Яке місто, район чи компанія.
  • Який рівень заробітної плати пропонуєте.

Неправильно: Ми лідери ринку у сфері рітейлу та вже протягом 20 років займаємося забезпеченням мереж магазинів необхідним…

Правильно:
Шукаємо менеджера з продажу в Києві, заробітна плата 15 000 гривень + %, рітейл.

Не дуже креативно? Проте якраз перше речення говорить про те, що вам потрібно, а факти чіпляють читача. Якщо тон вакансії в цілому витриманий, то це дуже логічний початок.

Читати  Неприємні питання, жахливі співбесіди та як все це пережити?

Другий варіант: ДОПОМОЖІТЬ

Вакансії від першої особи більше подобаються кандидатам. Аудиторія бачить у вас просту людину, котрій потрібна допомога. Наприклад, ви не можете вирішити завдання: складний пошук, відсутність кандидатів, погана воронка і т.д.

Неправильно:
В компанії N відкрита позиція технічного директора! Це чудовий шанс потрапити в дружній колектив, отримати амбіційні завдання. Відгукніться швидше, ми чекаємо на вас!

Правильно:
Півроку я намагаюсь закрити вакансію СТО. Мені потрібна ваша допомога! Надіюсь на силу нетворкінгу. Порадьте кандидата чи зробіть репост цього запису, щоб ми з технічним директором знайшли один одного!

На особисті прохання відгукнутися завжди приємніше, ніж на знеособлені. Хто читає пост, ймовірніше допоможе вам, знайомій Олені, а не абстрактній компанії.

Третій варіант: КОРОТКО

Лонгріди в соціальних мережах та месенджерах читають рідко, у тому числі й довгі вакансії. Кандидату важливо отримати факти, полегшіть йому завдання.Є кілька прикладів для цього.

Робочі практики — це:

  • Коротко, але інформативно. З вакансії, яка вже опублікована на джоб-борді, потрібно видалити всю другорядну інформацію.
  • Більше цифр і конкретики. Скільки людей в команді, хто вони, з ким доведеться взаємодіяти, які завдання потрібно виконувати.

Неправильно: Цікаві та складні завдання.

Правильно:
Зібрати відділ продажу з нуля за три місяці.

Неправильно:  Компанія доволі велика та дружня, допоможе влитися в процес та підтримає в складну хвилину.

Правильно: У відділ продажу, де ви будете працювати, на цю мить 5 співробітників: 3 sales-менеджера та 2 акаунт-менеджера. В компанії понад два роки, знать усі процеси, допоможуть легко адаптуватися.

Фінал і дія

Зробіть правильний call to action: куди писати, дзвонити, приходити, та взагалі, навіщо це робити.

Неправильно: Чекаємо відгуків на пошту!

Правильно:
Надсилайте своє резюме нам на пошту anndichok@gmail.com. Відповімо протягом 24 годин.

Важливо: спонукання до дії має бути коротким, ввічливим та без негативної семантики, як тут: «Не пишіть нам, якщо ви не знаєте англійської мови на рівні Intermediate»‎ чи «Ми відповімо, якщо ви нам підходите»‎, «Надіємося на розуміння»‎. Це велика помилка!

Висновок

Ми розібрали основні принципи написання конверсійного тексту вакансії. Варто пам’ятати, що текст має відповідати запитам вашої цільової аудиторії. Для цього потрібно створити портрет кандидата. Як це зробити? Уявіть ідеального кандидата. В цій статті ви знайдете ефективну покрокову інструкцію.