В AIN.ua провели опитування серед рекрутингових агенцій, продуктових та аутсорсингових компаній. Мова піде про зміни у швидкості підбору персоналу, кількість закритих вакансій та про зарплатні очікування кандидатів.

Швидкість підбору

30,8% рекрутерів вважають, що швидкість підбору не змінилась. Незначні падіння відмітили у 29,9% випадків, а 28,5% думають, що швидкість підбору зі сторони їх компанії сильно впала. Значне падіння відмітили рекрутери на аутсорсі/R&D — 35,5%.

Кількість вакансій

30,8% менеджерів з підбору не відчули вплив карантину на кількість вакансій. 25,8% відмітили незначне зменшення, а 28,1% — відчули суттєве зменшення кількості вакансій. 12,2% менеджерів повністю заморозили процес підбору співробітників. Змін майже не відчули менеджери продуктових компаній — 50,8%.

Рівень заробітної плати

В 79,6% випадків кандидати не претендують на вищу оплату праці, за думкою менеджерів підбору. У 12,7% випадків — кандидати просять меншу оплату праці.

Таким чином, спостерігаючи зміни на ринку праці, робимо висновки:

  • Кожний третій менеджер з підбору не відчуває змін у питанні кількості вакансій, проте майже кожна 5 компанія заморожує процес підбору.
  • Швидкість підбору продовжить несуттєво знижуватися. Чим більше співробітників компаній не вийде на роботу після карантину, тим більше кандидатів з’явиться на ринку. А це означає, що менеджери будуть витрачати більше часу, щоб знайти саме того, хто їм потрібен.
  • Кандидати не просять заробітну плату вищу ринкової.

Зміни вже відбуваються. Щодня у світі народжуються нові тенденції у підборі, а працівники HR-сфери знаходять різноманітні способи адаптуватися до змін. Тому спрогнозуємо зміни у підборі персоналу після виходу з карантину.

Збільшення кількості кандидатів на ринку

За даними Торгово-промислової палати України у квітні 2020 року кількість безробітних в Україні виросла на 1-1,3 млн та зіставляє 2,5-2,8 мільйона осіб.

Також, згідно з опитуванням, 26% роботодавців планують скорочення персоналу, ще 30% не прийняли остаточне рішення.

Якщо ваша компанія не входить у цей відсоток, то очікуйте збільшення кількості кандидатів на ринку. Для того, щоб найняти у свою компанію найкращих співробітників, відстежуйте діяльність компаній-конкурентів у вашій сфері. Створюйте ще більшу спільноту з HR-спеціалістами, котрі вимушені в чинних умовах звільнювати кращих співробітників.

Окрім спілкування у професійних колах, сфокусуйтеся на соціальному рекрутингу, оскільки стрічка новин будь-якої соціальної мережі на цей час — найкращий спосіб знайти саме того, хто вам потрібен.

Диджиталізація співбесід

Вихід з карантину — це ще не повернення колишніх звичок у комунікації. Вірогідно, співбесіда онлайн замінить особисті зустрічі. Адже вже сьогодні багато спеціалістів відмічають простоту та зручність відеозв’язку, який помітно заощаджує час.

Можна припустити, що співбесіди в офісі у багатьох компаніях стануть нещасною подією. Таке інтерв’ю будуть організовувати лише для тих кандидатів, з якими живе спілкування не можна замінити віртуальним. Яскравий приклад — CVpool.

Читати  Фідбек, який працює: 7 правил

Розширення географії підбору

Головні дослідження продуктивності співробітників на дистанційній роботі ще попереду. Проте вже теперішній досвід такого співробітництва зі спеціалістами показав: професіоналам байдуже, де вони знаходяться під час роботи.

Згідно з дослідженнями Deloitte, саме міленіали (покоління Y) до 2025 року зіставлятимуть 75% робочого потенціалу у світі. Теорія поколінь визначає людей, які народилися на початку 1980-х — початку 2000-х років, як покоління в онлайні. Вони сформовані технологіями, орієнтовані на професійні досягнення та вміють адаптуватися до змін.

Звичайно, не кожен представник покоління Y володіє цими особливостями, проте в більшості — міленіалам байдуже, де знаходиться компанія, якщо вони бачать хорошу вакансію. Це розуміння відкриває для менеджерів з підбору нові можливості вигідного співробітництва з професіоналами з інших міст/ країн та можливий релокейт талантів.

Кого варто шукати після карантину?

Дослідження DOU показало, що 92,4% українських співробітників працюють віддалено, і тільки 27% хочуть повернутися в офіс після карантину. Зі зміною місця роботи, суттєво змінюються і навички, якими має володіти ідеальний кандидат. Визначмо, які якості сьогодні виходять на перший план практично на будь-якій посаді.

Відповідальність

Кожен роботодавець хотів би знайти співробітника з високим рівнем відповідальності. Під час віддаленої роботи ця навичка особливо необхідна, оскільки повноцінно контролювати виконання завдань на відстані не зможе навіть найефективніший менеджер.

Залученість

Залучений працівник — продуктивний працівник. Той, кому подобаються компанія, завдання та команда працює ефективніше на 8%. А плинність в компанії, де працює залучений персонал, згідно з даними Gallup, знижується на 14%.

Self-менеджмент

Працівник, який працює не в офісі, повинен вміти самостійно контролювати свій час та завдання. Бути менеджером для самого себе — важлива навичка, без якої неможливо уявити якісні робочі процеси.

Комунікативність

Спілкування в месенджерах та під час онлайн-зустрічей значно відрізняється від комунікації особисто. Співробітнику необхідно не лише вміти встановлювати хороші взаємовідносини зі всіма учасниками команди, а й підтримувати їх онлайн: швидко відповідати на повідомлення, бути завжди на зв’язку, вміти перемикатися між чатами.

Здатність працювати з digital-інструментами

Це може здатися дивним в сучасному світі, але все ж нагадаємо: новому співробітнику просто необхідно бути з цифровими технологіями на «ти». Важко уявити людину, яка працює віддалено та яка могла «щось натиснути, і все пропало».

Надіємось, ця стаття допоможе вам підготуватися до змін, швидше адаптуватися та повернути всі можливі зміни тільки на користь!

А які зміни в рекрутингу відчули ви?