Реклама — це двигун торгівлі. Але інколи він барахлить, не дивлячись на серйозні бюджети. Можливо ви просто зливаєте гроші, тому що робите серйозні помилки в просуванні? Поговоримо про те, що може сильно нашкодити вашій справі.

Охоплення на першому місці

Ті, кому не жаль бюджету на таргетовану рекламу, можуть думати так: «Чим більше людей побачить моє оголошення, тим краще». Навіть якщо ви продаєте смузі в Києві, а свій банер показуєте в тому числі бригадиру Миколі на Житомирщині. Може він розповість про ваш продукт своїм київським друзям — хіпстерам та прихильникам здорового харчування? Насправді ви дарма витрачаєте гроші.

Таргетована реклама буде ефективною, якщо налаштовувати її з прицілом на клієнта. Можливо ви вже спробували таргет, але це не принесло результатів. І тепер вважаєте, що він не працює, бо охопили мало людей. Скоріш за все ви просто шукали цільову аудиторію не там. І показували рекламу тим людям, які навряд придбають ваш продукт. Цілитись потрібно туди, де ваших клієнтів якомога більше. Тоді й лід, тобто потенційний клієнт, який цікавиться вашим продуктом, обійдеться дешевше.

Скористуйтеся цими рекомендаціями наступного разу, коли будете налаштовувати таргетовану рекламу:

  • Не біжіть за великим охопленням. Працюйте з вузькою, але якісною аудиторією.
  • Уявіть в деталях, хто ваш найбільш ймовірний клієнт, щоб правильно налаштувати таргет. 
  • Оцінюйте ефективність реклами не за кількістю переглядів оголошення, а за кількістю людей, які по ньому до вас прийшли.

Big Data — це лише для гігантів ринку

Для того, щоб створювати ефективну рекламу, потрібно розуміти клієнта. В цьому вам допоможуть великі дані — колосальні обсяги інформації, котрі характеризують людей зі всіх сторін. Такі масиви інформації можна сортувати та фільтрувати, шукати в них закономірності. А ще — прогнозувати поведінку певних груп людей. І робити неочікувані висновки, зв’язувати абсолютно різні факти: наприклад, регулярні походи в кіно та любов до полуничного морозива.

Big Data зазвичай є у тих, хто може збирати інформацію про велику кількість людей (банки, ритейлери, оператори зв’язку). Та це не означає, що доступ до таких даних отримують тільки «акули» та «кити». У розпорядженні малого бізнесу є серйозні аналітичні інструменти: Facebook Insights, Tweriod, Followerwonk, Google Analytics і YouTube Analytics. Вони опрацьовують не такі інформаційні масиви, які є у корпорацій, але також здатні надати цінну інформацію.

Таргетована реклама — це дорого

Існує думка, що хороші бюджети на такий інструмент просування є тільки в дуже масштабних та прибуткових компаній. Насправді, все залежить від того, як таргетувати, з якою аудиторією працювати.

Припустимо, ви випікаєте торти та тістечка. Ваш продукт — це радість на столі в будь-який день. Але що, якщо налаштувати таргетовану рекламу так, щоб її бачили тільки ті, у кого день народження на цьому тижні, до того ж вони живуть неподалік від вас та мають рівень доходу вищий середнього?

Читати  Топ-6 причин, чому кандидати не йдуть до вас на роботу

Так, таких людей небагато у порівнянні з усім населенням України. Але вірогідність того, що хтось з них замовить святковий торт у вас, доволі висока.

Додайте ще кілька критеріїв (наприклад, вкажіть інтереси «Торти, солодощі»). В цьому випадку, аудиторія звузиться ще сильніше, а вірогідність замовлення підвищиться. А якщо ви намагаєтеся охопити те, що неможливо охопити, то вам жодних грошей не вистачить. Та і зі шквалом замовлень (якщо це трапиться), об’єктивно кажучи, ви фізично не впораєтеся.

Таким чином, реклама буде ефективною, якщо у вас достатньо даних для того, щоб відділити потенційних клієнтів від усіх інших користувачів. Та оскільки ви налаштуєте покази на вузьку аудиторію, то і витратите небагато.

Якщо ж ваші бюджети зовсім скромні й ви не хочете використовувати їх неефективно, тоді спробуйте СРА‑рекламу. В цьому випадку ви будете платити тільки за кліки, переходи за посиланням чи за встановлення додатку — в залежності від того, що вам потрібно. За один лише перегляд платити не доведеться. І ви будете працювати тільки з людьми, які потенційно зацікавлені у ваших товарах чи послугах.

Відмовлятися від таргету, тому ще немає сайту

Вже всім відомо: малий бізнес переходить в соціальні мережі. Простіше створити бізнес-сторінку в Facebook чи бізнес-профіль в Instagram, ніж замовляти сайт та витрачати гроші на його підтримку. А ще, в ідеалі, потрібно найняти SEO-спеціаліста. Він спроможний просунути ваш ресурс на перші позиції в пошукових системах, щоб потенційні клієнти про вас дізналися.

Для таргетованої реклами сайт не потрібен. Згадайте, як зазвичай будується типове рекламне оголошення. Формула проста: текст + картинка + ваша контактна інформація. Ніякого сайту. Достатньо адреси сторінки в соціальних мережах чи вашого номера телефону, щоб потенційні клієнти могли з вами зв’язатися. Їм теж зручно писати вам особисте повідомлення та побачити, що ви його переглянули, ніж шукати товар чи послугу на сайті, заповнювати форму і чекати підтвердження замовлення.

Не наймати таргетолога та не заглиблюватися в рекламу

Які спеціалісти потрібні, щоб просуватися в інтернеті? Таргетолог, маркетолог, SMM-копірайтер, SMM-менеджер, SEO-спеціаліст. Сюди ж можна додати дизайнера, верстальника та ще кількох спеціалістів. На команду таких спеціалістів витрачається чимало грошей. А якщо шукати універсального фахівця, то він або працюватиме гірше ніж уся команда, або коштуватиме надто дорого.

Вихід — спробувати розібратися своїми словами. Якщо ретельно вдатися, можна визначитися з каналами просування та з бюджетом. Доступної інформації в інтернеті вистачає, і безкоштовної також.

Є одне важливе але: це не та тема, яку можна освоїти за кілька днів. Доведеться докласти зусиль та витратити не один тиждень, до того ж продовжувати займатися бізнесом: адже на паузу його неможливо поставити. Варто знайти хорошого таргетолога та здобути знання у цій сфері, тоді реклама буде ефективною. Вирішувати вам.