Як би роботодавці не намагалися уникати прохання робітників працювати дистанційно, світова пандемія вносить свої корективи, підштовхуючи все більше компаній до такого сценарію. У зв’язку з епідеміологічною ситуацією у світі все більше компаній переводять своїх працівників на роботу дистанційно. Підготуйтеся вже сьогодні до нового виклику без шкоди для власного бізнесу. З якими перешкодами ви можете зіштовхнутись та як з ними впоратися?

1. Питання дисципліни та контролю на відстані

Питання контролю працівників було та залишається дуже делікатним. На відміну від офісу, де колектив завжди в полі зору, проконтролювати працівника на відстані для багатьох — завдання непросте.

Ви можете зіштовхнутися з проблемою, що стосується індивідуальних особливостей працівника, а саме — з проблемою самодисципліни. Якщо людина надає перевагу дисциплінованому та структурованому підходу до роботи, тоді вона цілком успішно можете працювати дистанційно. А ось у прихильників відволіктися на соціальні мережі, розваги та інше, що не стосується основної роботи, продуктивність падає дуже сильно. На відміну від офісу, в інших локаціях працівника ніхто не проконтролює, і для деяких людей це справжня проблема. Що з цим робити? Варто ставити працівникам чіткі цілі та дедлайни, прописувати KPI та залишатися на зв’язку впродовж робочого дня. Також такий інструмент як щоденні звіти дадуть керівнику більше інформації про зайнятість працівника, а йому допоможуть самоорганізуватися.

Ще одна складність — оплата праці співробітника, який працює дистанційно. В багатьох комерційних компаніях та державних організаціях використовується погодинна оплата. Така винагорода неефективна, адже стимулює приписувати собі зайві відпрацьовані години, а не підвищувати ефективність праці. Як правило, ця проблема швидко вирішується через особливості обов’язків та завдань. Адже завдання, які працівник виконує, часто не критично прив’язані до часу. Тобто співробітник працює в зручному для себе режимі дня чи навіть ночі. Головне — визначити дедлайни та встановити пріоритети. Важливо, щоб співробітники розуміли, що їм потрібно робити та скільки часу це повинно зайняти. Встановлюйте та обговорюйте форми відстеження продуктивності. 

Ще одна проблема, яка досі не має безліч ефективних рішень: комунікація в команді. Велика кількість віддалених співробітників працюють не в робочий час, а деякі з них просто не мають можливості працювати в такому ж режимі, що й офісні працівники через певні сімейні обставини. Як керівник, ви повинні задати тон, навчити своїх співробітників та провести лінію робочого та неробочого простору. Уточнюйте, наскільки гнучкий їх графік роботи та в який час вони повинні бути доступними. Також на допомогу приходять технології — сучасні засоби комунікації, месенджери, телефони дозволяють достатньо оперативно спілкуватися з віддаленими працівниками, коли ті знаходяться он-лайн. Також є безліч task-менеджерів, в яких є можливість працювати всій команді, слідкувати за списком завдань та їх реалізацією. Одні з найпопулярніших — Trello, Asana, KanbanFlow і Todoist. 

Читати  HR-аналітика: 12 показників, які не варто ігнорувати

2. Питання інформаційної безпеки

Загроза витоку інформації через віддалених працівників достатньо висока, адже спеціалісти, які відповідають за інформаційну безпеку організації, не мають змоги залучити весь арсенал технічних засобів та політики, за допомогою яких підтримується безпека на робочих станціях в офісі. Тому постійно потрібно шукати рішення, щоб вберегти свій бізнес від такої загрози.

Перший та найважливіший етап розв’язання даної проблеми — ретельний відбір завдань, які делегуються віддаленому співробітникові. В ідеалі: кожне завдання має проходити експертизу відділу інформаційної безпеки чи іншого підрозділу, який відповідає за це направлення в організації. Звичайно, це не завжди зручно, тому великі організації, які мають великий штат віддалених співробітників, делегують завдання контролю лінійним керівникам, які з таким штатом працюють.

Знову ж таки, якщо зараз ви вимушені перевести усю команду на дистанційну роботу, тоді варто делегувати контроль лінійним керівникам, які візьмуть на себе всі заходи безпеки.

Не забувайте також про інструктаж працівників у сфері інформаційної безпеки та про те, що угода про нерозголошення усьому голова!

Отже. Як бачите, список мінусів цілком прогнозований і вам вирішувати, який формат більше підходить. З точки зору сьогоднішньої ситуації, дистанційна робота — це важлива та вимушена міра, і тільки від вас залежить ефективність роботи вашої команди на віддаленій основі. Тепер ви знаєте про труднощі та способи щодо їх вирішення. Бажаємо міцного здоров’я та продуктивної роботи будь-де.