Експерти люблять багато розповідати про секрети успіху. Один з них — побудова організаційної культури. Можна довго розповідати про те, як проходить цей процес, але немає нічого кращого за вдалий приклад. Щоб було на кого рівнятися розповідаємо про організаційну культуру відомих компаній. 

Організаційна культура Apple Inc

Організаційна культура Apple Inc. надає можливість бізнесу продовжувати досягати успіху в галузі комп’ютерного програмного забезпечення та обладнання. Культурні особливості компанії зосереджені на підтримці високого рівня інновацій, що передбачає творчість та розум, який кидає виклик стандартам. 

Основні характеристики  Apple:

Найбільший досвід роботи: Організаційна культура Apple ґрунтується на політиці найму лише найкращих співробітників на ринку праці. Така традиція підтримує та зміцнює культуру компанії, яка пропагує, цінує та очікує найбільшого досвіду роботи серед працівників. У компанії є програми, які визнають і винагороджують майстерність серед співробітників. 

Творчість: Ця культурна характеристика стосується нових ідей, які допомагають вдосконалити бізнес та його продукти. Управління Apple цінує творчість на тому ж рівні як і знання, вміння та навички працівників. Ця характеристика корпоративної культури дозволяє компанії забезпечити достатній рівень творчості, особливо серед працівників, які беруть участь у процесах проєктування та розробки продукції. 

Інновації: Організаційна культура Apple підтримує швидкі інновації. Компанію часто оцінюють як одну з найбільш інноваційних компаній у світі. Виходячи з цієї культурної особливості, фірма навчає та мотивує своїх працівників до інновацій щодо індивідуальних показників роботи та внеску в процеси розробки продукції. 

Секретність: Секретність є частиною стратегії компанії щодо мінімізації крадіжок інтелектуальної власності. Це також стратегічний підхід до управління, який дозволяє Apple максимально розвивати свою перевагу перед конкурентами. Завдяки корпоративній культурі співробітників заохочують та очікують від них збереження ділової інформації компанії. 

«Помірна войовничість»: в Apple заохочують помірне суперництво серед співробітників. Під керівництвом Тіма Кука компанія змінила свою корпоративну культуру на більш товариську та менш бойову. Проте боротьба і досі залишається важливою частиною бізнесу. З досвіду Apple, помірне суперництво дозволяє підвищити рівень продуктивності працівників. 

Організаційна культура Google

Організаційна культура Google стосується традицій, звичаїв та поведінкових ідеалів, які впливають на поведінку працівників. Культурні особливості Google орієнтовані на підвищення продуктивності працівників. Складається враження, що навіть повітря в офісах Google пронизано духом інновацій. Компанія також наголошує на важливості відкритості серед працівників, як способу просування інноваційного мислення. 

Основні характеристики Google:

Відкритість: Ця культурна характеристика стосується обміну інформацією між співробітниками. Завданням компанії у просуванні відкритості є сприяння поширенню цінних знань, які можуть підтримувати подальші інновації. Навіть організаційна структура в Google побудована таким чином, щоб заохочувати працівників спілкуватися та ділитися своїми ідеями.

Інновації: Інновації — критичний фактор успіху в бізнесі Google. Організаційна культура компанії мотивує працівників сприяти загальній інноваційності бізнесу та його продукції. 

Досконалість: Ця культурна характеристика орієнтована на досягнення відмінних результатів у всіх сферах бізнесу Google. Наприклад, навчальні програми в компанії розроблені для того, щоб мотивувати працівників постійно вдосконалюватися та не погоджуватися на посередні результати.

Практичний підхід:  Ця культурна характеристика зосереджена на використанні досвіду, як ефективного способу вдосконалення знань, умінь та навичок працівників. Лише теоретичних знань замало для того, щоб успішно працювати в Google. Очікується, що робітники навчатимуться й далі, а також використовуватимуть свої знання на практиці. Саме тому компанія активно підтримує участь працівників у проєктах та експериментах.

Компанія — маленька сім’я:  Ця характеристика організаційної культури також допомагає Google в оптимізації морального стану працівників. На думку Google теплі суспільні відносини на робочому місці сприяють задоволенню працівників на своїх робочих місцях.

Організаційна культура Netflix

Netflix працює з 1997 року. І сьогодні це одна з найуспішніших компаній у світі, що має майже сто мільйонів абонентів у майже двох сотнях країн. У 2013 році її акції втричі збільшилися, і компанія отримала три нагороди Еммі. Минулого року їх отримали 20. 

Читати  Корпоративна бібліотека, як дієвий інструмент для розвитку ваших співробітників

Основні характеристики Netflix:

Команда Netflix Dream: Як і більшість компаній, Netflix хоче працювати з найкращими. Працівники повинні підтримувати свій рівень не тільки на початку роботі у компанії, але і потім, адже якщо навички чи таланти співробітника не ростимуть, компанія не стане затримувати його. Менеджерам рекомендується не тримати у своїй команді людей, якими вони не повністю задоволені.

Робочий колектив, а не родина: На відміну від Google, працівники Netflix працюють в атмосфері, в якій вони чітко усвідомлюють, що це команда, а не сім’я чи «рекреаційний дитячий садок». Кожен працівник, який приходить до Netflix, повинен прочитати документ, який містить перелік основних цінностей компанії позиції, та вирішити чи згоден він залишитися в компанії чи ні:

  • Розсудливість
  • Комунікація
  • Цікавість
  • Мужність
  • Пристрасть
  • Лояльність
  • Інноваційність
  • Залученість
  • Цілісність
  • Ефективність

Цільові робочі групи: У Netflix віддають перевагу формуванню високоефективних робочих команд, які розформовуються після досягнення певної мети. Їх члени приєднуються до нових команд, а згодом ті так само розформовуються.Таким чином, компанія робить акцент на результатах і людях, а не на процесах. Якщо хтось з працівників отримує дивовижні результати з невеликими зусиллями, його буде винагороджено вище, ніж того хто отримує хороші результати завдяки наполегливій праці.

Організаційна культура Starbucks

У випадку Starbucks Coffee організаційна культура — це те, як співробітники кафе працюють між собою та як вони взаємодіють із клієнтами. Тепла і доброзичлива атмосфера в цих кав’ярнях є частиною культурної відмінності компанії від конкурентів. Організаційна культура Starbucks Coffee — це культура приналежності, включеності та різноманітності. Внутрішня культурна ситуація відображається через програми розвитку людських ресурсів компанії та взаємодію бариста з клієнтами. 

Основні характеристики Starbucks:

Спершу співробітники: Керівники акцентують увагу на підтримці підлеглих для того, щоб кожен працівник зростав у компанії. Компанія підкреслює важливість турботи про працівників, як спосіб оптимізації морального стану працівників та задоволеності клієнтів. 

Підхід, керований відносинами: У кафе компанії бариста демонструють теплі та дружні зв’язки один з одним. Ця особливість організаційної культури компанії поширюється на клієнтів, яких також пригощають «теплом». Завдяки такому акценту на стосунки між людьми, Starbucks розвиває глобальну культуру кави, яка сприяє попиту споживачів на спеціальні товари компанії.

Співпраця та спілкування: Ви могли помітити, що у кафе баристи чітко спілкуються між собою, щоб виконати замовлення. Вони працюють як команда, щоб зробити процес виконання замовлення ефективним. Таким чином, завдяки організаційній культурі Starbucks оптимізує бізнес-процеси, що сприяє підвищенню якості обслуговування, позитивному досвіду клієнтів та економічній ефективності бізнесу.

Відкритість: У перші роки компанії співробітники ще могли відчувати страх, спілкуючись із керівниками. Для вирішення цього питання колишній президент Бехар запровадив відкриті форуми, щоб заохотити співробітників ставити питання та спілкуватися з керівниками. Як результат з’явилася культура відкритості. Завдяки цій культурній особливості Starbucks розширює можливості співробітників та сприяє впровадженню інновацій у розробці продукції та наданні послуг.

Різноманітність: Starbucks проводить антидискримінаційну політику, яка формує її організаційну культуру. Ця політика забороняє будь-яку форму дискримінації. Такий підхід підтримує мотивацію працівників та допомагає мінімізувати зміну кадрів.

Яка з компаній здається більш близькою вам за корпоративною культурою? Чи хотіли б запозичити деякі з культурних особливостей для своєї організації?